onsdag den 7. maj 2014

Hæklede Bogstaver

Som man kan se har jeg disse bogstaver fra en anden blog (www.crochetenaccion.blogspot.com), 
men jeg ville gerne samle dem, så jeg altid kan finde dem hurtigt. 

Når man har et bogstav færdig, så lad vær med at bryd garnet.
Hækl en omg. rundt om hele bogstavet, så der kommer en pæn lige kant hel vejen rundt. Bogstavet skal vende rigtig, så du hækler på oversiden, den side man kommer til at se. 
Hækl samtidig enderne, fra start og slut af hver del af bogstavet, ind.
Brug 2-3 masker i samme maske for at komme rundt om et hjørne.

Mine bogstaver har tendens til at krølle sammen, men jeg kender en metode til at stive bogstaverne af. 
Opskriften på det er et andet indlæg lige her

Der er ikke Æ, Ø og Å, men det kan være at jeg laver det en gang.





F - laves ligesom E, bare uden den nederste vandrette rækker





K - For et lille k, følg nedenstående opskrift
For et stort K, læg 2-3 ekstra masker til længden af det skrå opadpegende stykke. 



 





10 kommentarer:

  1. Hej Lærke! Jeg har lidt problemer med at læse/tyde diagrammet til bogstaverne. Der er nogle buede pile og nogle stjerner som jeg ikke ved hvad betyder.Irene Petersen

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Irene.
      De buede pile indikerer hvor på arbejdet du skal begynde og hvor du kommer ud henne. Giver det mening? :)
      Ærligt talt, så aner jeg heller ikke hvad de der stjerner betyder. De er jo som sagt ikke mig selv der har lavet opskrifterne, men jeg har bare overset dem, og mine bogstaver ser fine ud. Så jeg tror ikke de er vigtige.
      Håber det kunne hjælpe
      Mvh Lærke Drescher

      Slet
  2. Hjææææælp🙈
    Forstår simpelthen ikke m'et😁

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror ikke rigtig jeg kan hjælpe med at forklare det.
      Måske hjælper det hvis jeg siger at, så snart du rammer en km skal du lave den km-lænke og arbejde videre derfra indtil du rammer en km-lænke igen. så kan man komme igennem hele m'et

      Slet
    2. Det er lidt ligesom en labyrint

      Slet
  3. Hvor store bliver bogstaverne?

    SvarSlet
  4. Hvor store bliver bogstaverne?

    SvarSlet
  5. Har rigtigt svært ved at gennemskue Z starter det oppe og samler man 3 stk eller hvordan ? ;)

    SvarSlet