onsdag den 7. januar 2015

Den lille abe blev til en lidt større abe

Der er mange der har spurgt om der ikke kom en lidt større abe og nu har jeg selv prøvet at lave en.

Jeg synes det er sjovest at lave opskrifterne selv, men min egen er ikke renskrevet endnu.
Indtil da kan jeg dog med glæde sende jer videre til nørkletøserne.
De har allerede lavet en opskrift, som ser rigtig fin ud. Den er lavet på baggrund af min opskrift, men er bare blevet gjort større.

Good luck
http://noerkletoeserne.blogspot.dk/2014/12/diy-stor-kay-bojesen-abe.html




10 kommentarer:

  1. Må jeg oversætte din opskrift til svensk? Jeg har lavet din fine abe og nu spørger mine svenske veninder efter den. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Hvis du snakker om den lille abe, så skal du være så hjertens velkommen til at oversætte den, hvis jeg må få et eksemplar af den og lægge den på bloggen?
      Fortsat god dag
      Mvh

      Slet
    2. Ja den lille abe. Så går jeg i gang! :)
      Sender dig lige den færdige pdf når jeg har lavet den.

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Hvor køber man det tykke ståltråd til aberne?

    SvarSlet
  4. Jeg faldt over din opskrift på aben, og gik straks ud og købte garn i de rigtige farver. Da den første kom på Facebook, fik jeg straks flere bestillinger. Bl.a. på en putteudgave til en nyfødt. Den er færdig, sendt og vel ankommet til den anden ende af landet. Den har ikke ståltråd i arme og ben, men den har hænder og fødder. Det gjorde jeg ved at hæfte sammen med garn.
    Jeg har ikke fået trykknapper til at fungere for mig, så jeg trak en tråd gennem arm-krop-arm og ben-krop-ben og strammede til. Det giver bevægelighed og en lille bule i arme og ben, der hvor den originale har en skrue af en art.
    Som ståltråd har jeg brugt noget tykt hobbyståltråd, som jeg fandt i Tiger. Jeg bor i Frederikshavn, hvor udvalget af kreative hobbybutikker er meget begrænset.
    Nu glæder jeg mig til at lave en større abe, men først skal jeg lige have lavet en søpapegøje, en elefant, 2-3 sangfugle og 4-5 små aber ;)

    SvarSlet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet