mandag den 16. marts 2015

Hæklet Zebra inspireret af Kay Bojesen


Kay Bojesen designede i 1935 en zebra af træ, som et af  sine første eksotiske dyr.
Zebraen er nu kommet i butikkerne og skiller sig ud med sine kontrastfarver i sort og hvid. En sød og fin zebra til det moderne hjem. 
Der skal selvfølgelig også være en hæklet udgave af den skønne zebra.
http://www.kaybojesen-denmark.dk/shop/webshop/p-5953#.VQdQNkI2-b5

Du kan få opskriften helt gratis lige her
Hent her (versionen er uden billeder, men du kan bruge billederne her på siden til vejledning)



God fornøjelse :)


Brug den anden ende af nålen til at få fyldet i de svære steder

Halsen ser lidt mærkelig ud, men bøj en elefantståltråd og kom den i


Nu passer den til halsen


Kom en lille smule fyld i halsen



Hver en del skal sættes sammen


Halens påsætning:

Sy toppen af manen på halsen



Følg bloggen på Facebook https://www.facebook.com/kreaposen

24 kommentarer:

  1. Jeg fatter ikke den del med manken ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har syet striber på halsen og derefter har jeg “vævet” manen på mellem striberne fra halsen.

      Så de er bare syet på. ikke noget hæklet stykke.
      Det er bare en tråd som jeg har ført over og under halsens striber.
      Håber det er forståeligt

      Slet
  2. Takker igen for dit svar 😉😤

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Jeg forstår ikke helt halsen - i omg. 6 der skal jeg lave en lm, skal jeg så vende mit arbejde inden jeg går i gang med omg. 7 eller skal jeg bare fortsætte i næste maske?

    Skal de første 5 omgange være et fladt rundt stykke? Hos mig kommer det til næsten ligne et af benene.... :-( hjælp

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du læser videre i omg. 7, kan du læse hvad du skal bruge luftmasken til.
      Så du skal bare hækle videre i omgange, og efter 7. omg skal du lave en km i lm fra 6. omg. Det er i stedet for at hækle i spiral. Man lukker simpelthen hver omgang, for at få starten på hver omgang til at være lige over hinanden.

      Det skal være et rundt stykke ja. Du er i gang med det stykke som hovedet skal syes fast til. oppe fra hovedet og ned mod kroppen, så ja de første 5 omgange ligner nok ca. et ben.

      Håber det var en form for hjælp.
      god hæklelyst

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    3. Tak, det hjalp. Men jeg er desværre kommet i en ny kattepine med halsen - når jeg lavet 11. omg, så har jeg ikke længere 12 masker, men i stedet 14 - følger 100% hvad du skriver i din opskrift... har pillet op et par gange eller 4 nu og hver eneste gang får jeg 14 i stedet for 12 - har du nogen anelse om hvorfor? Eller er det mig der tæller forkert? :-/

      Og til slut forstår jeg ikke hvor 1. RK er henne? Er det der jeg har lavet luftmaskerne? Og i så fald, skal jeg så bare starte der og så hækle rundt igen som om 1. RK er omg. 24?
      Og hvad er det der trykkes flad?
      [1. RK - 3 fm, km, lm vend, spring km over, 3 fm, spring km fra 23. omg
      over, 3 fm, km, lm, vend, 3 fm.
      trykkes flad og der hækles nu igennem masker på begge sider. 2 fm, vend
      med en lm, 2 fm sm, vend med en lm, 1 fm.]

      Ovenstående stykke jeg i særdeleshed har problemer med.

      Slet
    4. Der skal være 12 masker i 11. omg. Er du sikker på at du ikke kommer til at tælle km og lm med. Det skal man ikke. Der skal være 12 fm.

      Efter 23. omg skal du ikke bryde garnet, du skal bare hækle videre, men fordi du ikke længere skal hækle hele omgange, kalder jeg det for rækker.
      Så den "24. omg." skal du kun hækle 3 fm, km. Derefter 1 lm og vend osv. ligesom opskriften.
      Når du så har hæklet frem og tilbage de få gange du skal det, så har du et lille fladt stykke på et par rækker som du folder på midten og derefter hækler igennem begge lag. men det er KUN de der række masker du skal hækle sammen.
      Det står også forvirrende i opskriften, det kan jeg godt se! Men jeg har heller aldrig gået den igennem.
      håber det kunne hjælpe

      Slet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Hejsa
    jeg har et problem med 16. omgang - 14 fm, lm vend, hækl tilbage over 10 m, lm, vend, 10 fm, 1 hstgm, 3 fm (18 ) km i lm fra sid. omg., lm - har jeg et tælleproblem jeg kan kun få det når jeg har vendt således 10 fm , 1 hstgm, 3 fm = 14 masker ????

    SvarSlet
  7. Hej
    Tak for den fine opskrift.
    Jeg har lavet nu lavet den fine zebra eller næsten fot jeg synes ikke der står hvordan man laver mannen er det mig der ikke kan se eller er den der ikke?

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er en beskrivelse under afsnittet 'montering'.
      Det er ikke et hæklet stikket, men er riet/syet på striberne.

      Slet
    2. Jeg vil vildt gerne lave zebraer men opskriften er ikke tilgængelig har du mulighed for at sende den til mig?

      Slet
  8. tak for opskriften jeg forstår desværre ikke halen især det med at vende og hækle tilbage i de første lm som jeg brugte før ( 1-2 række )?

    SvarSlet
  9. Hej Din opskrift virker til at være taget af hjemmesiden? Jeg kunne så godt tænke mig at lave en zebra :)

    SvarSlet
  10. Hej. Hvordan kan det være at jeg ikke kan downloade opskriften??? Kh Winnie

    SvarSlet
  11. Dit link til zebraen virker ikke, er der et andet sted mmm kan hente den??

    SvarSlet
  12. kan man få en bedre opskrift på halse for jeg er gået i stå + halen

    SvarSlet
  13. Andreas Bjerrum Jørgensen9. februar 2019 kl. 06.53

    Linket skulle nu gerne virke igen. Giv lyd hvis det stadig giver problemer. Mvh Andreas

    SvarSlet
  14. Your style is really unique compared to other people I ave read stuff from. Many thanks for posting when you ave got the opportunity, Guess I will just bookmark this web site오피오피

    SvarSlet
  15. A player is likely to get assistance 풀싸롱
    in a day since a technical
    problem is reported. Software downloads don't cost anything, nevertheless
    they have certain hardware specifications.

    SvarSlet
  16. Wow, What a Excellerm! I extremely enjoyed the standard information an individual provide for your visitors? Is gonna be back frequently in order to inspect new posts 토스타

    SvarSlet