onsdag den 11. november 2015

Billig babydyne DIY

Som kommende forældre er der mange indkøb, man skal tænke over. 
Når det kommer til babydyne, kan jeg godt være ret nærig og synes ikke det er nødvendigt at give 500 kr for en enkelt babydyne. Derfor har jeg brugt dette snedige trick.


  • Jeg har købt en almindelig dyne i Ikea. Den må ikke være for tung eller for varm, så jeg har valgt en kølig dyne til 169,- http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90271657/
  • Af den dyne har jeg kunne lave 2 babydyner og 1 juniordyne i de traditionelle  mål 100*70 og 100*140.


  • Jeg har tegnet op på dynen hvor der skal klippes, og prøvet at fordele fyldet ligeligt imellem de to kommende rum. 
  • Jeg er startet med at sy stykket som deler den i 2 juniordyner. Jeg har syet på hver side af den tegnede streg, så der er helt lukket ind til fjerene FØR jeg klipper dynen over.
  • Når Juniordynen er klippet af, har jeg gjort det samme ved den anden halvdel, så der er kommet 2 babydyner. Til sidst har jeg fjernet udpoppede fjer og zigzag'et hele vejen rundt hvor jeg har klippet. 
  • Og vupti - så har man 3 dyner til 1 dynes pris.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar