onsdag den 13. august 2014

Lalylala Dukker, kaninen

Jeg har fundet en hjemmeside med nogle helt fantastiske dukker.
Jeg er helt vildt med dem og blev simpelthen nødt til at prøve det.

Her har jeg lavet kanin "Rita the Rabbit".

"Rita the Rabbit" er en gratis opskrift på ører, hale og broderi, og så skal man købe en opskrift på en af designerens andre dukker, for at få grundopskriften. Jeg har købt ræven, som jeg synes er en af de sødeste. Desuden har jeg købt opskriften på fåret (Ulven klædt ud som får) men da den er lavet på bobbel-masker, tror jeg ikke man kan bruge den som grundopskrift til kaninen. Jeg har dog ikke nået at lave fåret endnu.

Desuden er der opskrift med til påskeæg til kaninen (Som jo så egentlig er en hare ;) )
Link til opskriften her

Andre Lalylala Dukker af mig:
Ræven, "Fibi the Fox"


    
                                                                                               Og et billede af mine to lalylala'er sammen

Grunden til at der er så stor forskel i størrelsen på de to, er pga. garntyperne.

Til kaninen har jeg brugt:
Hvid bomuldsgarn fra Søstrene Grene og alm. pudevat til fyld.

Til Ræven har jeg brugt:
Uldgarn, som er en del tyndere en bomuldsgarn og så har jeg brugt kartet fåreuld som fyld.

5 kommentarer:

  1. Hvor er den sød, jeg forstår bare ikke den engelske opskrift. Kan man slå de engelske hækleforkotelser op et sted??

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anonym
      Lalylala er nemlig bare rigtig søde.
      Engelske opskrifter skal aldrig være en hindring.
      Jeg har fundet denne "hækle-ordbog", som jeg synes er meget god.
      Held og lykke med det
      Mvh. Lærke Drescher

      Slet
  2. På Etsy kan man købe opskrifter på LalyLala på dansk :)

    SvarSlet
    Svar
    1. hvem sælger dem på dansk derinde? har en på engelsk og den har ejg lidt problemer med nemlig :-/

      Slet
  3. Jeg er pjattet med Lalaylala. Siden jeg så dem her hos dig, har jeg lavet indtil flere. Har du set/prøvet kræfter den nye freebie med bær?

    SvarSlet